Як відомо з результатів досліджень, українські підлітки щодня проводять чимало свого часу у соціальних мережах.
Так, 44,7% дітей протягом робочого тижня проводять у соціальних мережах 4 години і більше,
а у вихідні цей показник зростає до 54,9% .
Водночас Україна є однією з найчисельніших аудиторій TikTok в Європі з понад 15-ти мільйонів активних користувачів: 68% українських підлітків щодня користуються ТікTок (національне опитування молоді).
Крім того, TikTok є популярним майданчиком для поширення російської пропаганди та недостатньо модерує розміщену дезінформацію, що було виявлено у дослідженні міжнародної правозахисної організації Global Witness у травні 2024 року.
Тому, у Центрі протидії дезінформації при РНБО вважають, що ТікTок зараз став ключовим майданчиком для роботи російської пропаганди на українську аудиторію.
З метою популяризації інформаційної та медійної грамотності наші партнери, БО «Smart Angel», створили розважально-просвітницький канал у TikTok – «Fake.Busters /Мисливці за фейками».
Канал доступний за посиланням: https://www.tiktok.com/@fake.busters.
Ініціатива здійснюється за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.
Серед тем на каналі пропонуються такі: як вберегти свої персональні дані; як розпізнати шахрайство, ботів, вигаданий та маніпулятивний контент; анонімні авторитети з інтернету як ненадійне джерело інформації та інші.
Вдалим виглядає формат коротких відео-скетчів з акторами: у кожній серії герої потрапляють в різні життєві онлайн-пастки, сумніваються в інформації із соціальних мереж і намагаються розібратися, як слід реагувати на очевидне шахрайство, цькування, маніпуляції та фейки.
Такий просвітницький ресурс допоможе підвищити чутливість українських підлітків до спотвореного контенту, що є однією з категорій індексу медіаграмотності за концепцією Лена Мастермана.