ФАРМАКОЛОГІЯ ТА МЕДИЧНА РЕЦЕПТУРА. ПЕРЕЛІК ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК (лікувальна справа)

1. Користуватися “Державною фармакопеєю України”.

2. Знайти у “Державній фармакопеї України” таблицю кількості крапель в 1 мл.

3. Знати форми рецептурних бланків та правила їх оформлення.

4. Знати правила зберігання і відпуску отруйних, наркотичних та сильнодіючих речовин.

5. Виписувати рецепти на таблетки, порошки, капсули, драже, гранули.

6. Вміти розрізняти за зовнішнім виглядом тверді лікарські форми.

7. Виписувати рецепти на мазі, пасти, лініменти, супозиторії;

8. Вміти розрізняти за зовнішнім виглядом м’які лікарські форми.

9. Виписати рецепти на різні рідкі лікарські форми.

10. Розраховувати концентрацію рідких лікарських форм.

11. Обчислювати добові та курсові дози у лікарських формах для ін’єкцій.

12. Оцінювати можливість безпечного застосування антисептичних засобів.

13. Розраховувати потрібні концентрації розчину антисептика для практичного застосування.

14. Виписувати рецепти на антисептики та дезінфекційні засоби.

15. Дотримуватись правил техніки безпеки під час роботи з окремими препаратами.

16. Оцінювати доцільність застосування протимікробних засобів з метою хіміотерапії на основі знань їхніх властивостей.

17. Виписувати рецепти на хіміотерапевтичні засоби за вимогами лікувально-профілактичних закладів.

18. Розв’язувати задачі із застосування анестетиків при певних патологічних станах.

19. Виписувати рецепти на місцевоанестезувальні засоби.

20. Розв’язувати проблемні задачі з питань фармакотерапії холінергічними засобами.

21. Виписати рецепти на гангліоблокатори.

22. Розв’язувати проблемні задачі з питань фармакотерапії адренергетиками.

23. Виписувати рецепти на адренергічні засоби.

24. Розв’язувати задачі з фармакотерапії щодо запобігання побічним діям та застосування препаратів при станах, що потребують невідкладної допомоги (шок, колапс).

25. Оцінювати можливість використання засобів для наркозу, спирту етилового, снодійних засобів, протиепілептичних засобів для фармакотерапії та надання невідкладної допомоги.

26. Проаналізувати терапевтичну та побічну дію спирту етилового.

27. Виписувати рецепти на лікарські засоби, що впливають на центральну нервову систему, за вимогами лікувально-профілактичних закладів.

28. Оцінювати можливість використання анальгетиків для фармакотерапії та надання невідкладної допомоги.

29. Проаналізувати пряму та побічну дію анальгетичних засобів.

30. Виписувати рецепти на наркотичні анальгетики.

31. Виписувати рецепти на аналептики для надання невідкладної допомоги.

32. Виписувати рецепти на психотропні засоби.

33. Оцінювати можливість використання відхаркувальних засобів за їх властивостями, механізмом та локалізацією дії.

34. Проаналізувати терапевтичну та побічну дію окремих речовин, доцільність шляхів уведення для досягнення максимального ефекту.

35. Виписувати рецепти на препарати для надання невідкладної допомоги у разі нападу бронхіальної астми та набряку легень.

36. Розв’язувати проблемні задачі з фармакотерапії кардіологічних захворювань.

37. Вирішувати завдання невідкладної допомоги за певних патологічних станів — гострої серцевої недостатності, нападу стенокардії, інфаркту міокарда та гіпертензивного кризу.

38. Виписувати рецепти на серцеві глікозиди.

39. Призначати препарати або комбінації препаратів при тих чи інших симптомах захворювання органів травлення.

40. Проаналізувати терапевтичну й побічну дію окремих засобів, що впливають на функцію органів травлення.

41. Виписувати рецепти на засоби, що впливають на функції органів травлення.

42. Проаналізувати терапевтичну й побічну дію засобів, що впливають на функції системи крові.

43. Оцінювати можливість та доцільність застосування лікар­ських­ засобів при певних патологічних станах системи крові.

44. Виписувати рецепти на засоби, що впливають на систему крові.

45. Проаналізувати терапевтичну й побічну дію гормональних препаратів за механізмом і локалізацією дії.

46. Оцінювати можливість та доцільність застосування гормональних препаратів при певних патологічних станах.

47. Виписувати рецепти на гормональні препарати.

48. Проаналізувати терапевтичну й побічну дію вивчених засобів, що впливають на міометрій, за механізмом дії.

49. Виписувати рецепти на засоби, що впливають і тонус та скоротливу активність міометрія.

50. Розв’язувати проблемні задачі з питань гомеостазу.

51. Виписувати рецепти на препарати з групи солей лужних та лужноземельних металів.

52. Виписувати рецепти на глюкозу.

53. Розв’язувати задачі з фармакотерапії щодо запобігання побічним діям та застосування розчинів солей і глюкози при станах, що потребують невідкладної допомоги.

54. Виділяти антигістамінні засоби з асортименту лікарських засобів цієї фармакологічної групи.

55. Застосовувати засоби для надання невідкладної допомоги в разі анафілактичного шоку.

56. Виписувати рецепти на протиалергійні засоби.

57. Виділяти з асортименту лікарських засобів препарати водо- та жиророзчинних вітамінів.

58. Оцінювати можливість та доцільність практичного застосування вітамінних препаратів на основі знань про їх фізіологічне значення, властивості та локалізацію дії.

59. Виписувати рецепти на вітамінні препарати за вимогами лікувально-профілактичних закладів.

60. Визначати заходи з надання невідкладної допомоги у разі отруєння лікарськими засобами.

61. Користуватися таблицями отрут і антидотів.